Maksimal ydelse på 680 hk
Den samlede maksimale ydelse må ifølge reglementet højst være 680 hestekræfter, hvilket betyder, at den avancerede teknologi i GR010 HYBRID reducerer benzinmotorens ydelse, alt efter hvor stort boostet fra elmotoren i hybriddrivlinen er.
Designet af Toyotas nye Le Mans racerbil er helt nyt og trækker tydelige linjer fra konceptbilen, GR Super Sport, der for første gang blev vist frem i en maskeret udgave og kørte en æresrunde på den legendariske bane lige før det seneste 24-timers løb på Le Mans i september. GR Super Sport er stadig under udvikling, men bliver en gadeudgave af Toyotas nye Le Mans Hypercar.
GR-bogstaverne, der står for GAZOO Racing, pryder således designet af både racerudgaven såvel som den senere gadeversion. Toyota har endnu ikke sat dato på introduktion af sidstnævnte. I første omgang handler det om GR010 HYBRID racerbilen, som Toyota-teamet allerede er begyndt de første testkørsler med.
Organisationen FIA, der står bag Le Mans-serien, har fra den kommende 2021-sæson ønsket at ændre topklassen fra den hidtidige LMP1-klasse med racerbiler, der lå langt fra biler, man kan møde på almindelig vej, og til en ny såkaldt hypercar-klasse med racerbiler, der i meget højere grad minder om biler, der kører på almindelig vej, og som heller ikke er ligeså dyre at udvikle.