Dacia Dokker synger måske nok på sidste vers. Men den er still going strong. Faktisk er den på 2. pladsen i et meget konkurrencepræget segment.
Til foråret er det slut med at sige okker gokker – jeg kører Dokker. Til det tidspunkt skal man være noget mere kreativ for at finde et rim, der fungerer med Renault Express. Måske – ingen stress – jeg kører Renault Express?
Virkeligheden er under alle omstændigheder, at Dacia navnet fremover udelukkende skal forbindes med personbiler, mens Renault tager sig af alt, der har med varebiler at gøre i Groupe Renault.
Trods det, at Dacia Dokker er i sit efterår, så er det ikke til at se i salgsstatistikken. År til dato er der solgt i alt 749 Dokker herhjemme, hvilket rækker til en 2. plads i salgsstatistikken.
Eneste varevogn, der sælger bedre, er Peugeot Partner, mens ellers meget anerkendte varevogne som Ford Transit Connect, Citroen Berlingo, VW Caddy og Opel Combo må se sig slået eftertrykkeligt at Dacia Dokker.
Og efterspørgslen er intakt. Der er 379 biler på vej hjem, men de fleste er solgt på forhånd, så der er faktisk kun 127 på lageret.
”At Dokker ligger så flot til i salgsstatistikken viser jo med al tydelighed, at det ikke behøver at være det sidste nye der sælger. Har man et godt og billigt produkt som Dacia Dokker, så er der stor efterspørgsel” siger Nikolaj Elgaard – Produkt Specialist Dacia og LCV hos Groupe Renault i Danmark
Netop nu kan en veludstyret Dokker fås til 87.350 kr. plus moms eller kan leases til 1295 kroner om måneden. Ikke vanvittige beløb for en bil med et varerum på hele 3.3 m3 og en ultrapålidelig Renault dieselmotor på 95 hk.
”Jeg vil nødigt lyde som prototypen på en sælger, men man skal altså til at skynde sig, hvis man vil have en Dacia Dokker”, siger Nikolaj Elgaard
Salg LCV – ÅTD
Peugeot Partner - 945
Dacia Dokker - 749
Ford Transit Connect - 689
Citroen Berlingo - 597
VW Caddy - 449
Opel Combo - 219
Renault Kangoo - 178